Mikrovlnné setkání Frenštát p. R.

Autor: Milan, OK2IMH <viz text >, Téma: Informace, Vydáno dne: 31. 03. 2007

Dnes se konalo již tradiční setkání příznivců mikrovlnného vysílání v radioklubu OK2KDJ ve Frenštátě p. R.
Setkání začalo kolem 8 hodiny ráno a zůčastnilo se, včetně několika polských kolegů, asi 25 radioamatérů.
Jak to tedy probíhalo a co bylo k vidění ??

K nejzajímavějším okamžikům patřilo jistě spojení v pásmu 76 GHz.
Svá zařízení přinesli Eda, OK2BPR, Pavel, OK2VJC, Petr, OK2ULQ a Stefan, SP9QZO.



Po několika pokusech se podařilo požadovaná spojení uskutečnit. Stefan, SP9QZO, sice zpočátku "nefungoval", ale objevený upadlý přívod napětí pro násobič situaci vysvětlil. Po drobné opravě fungovalo i jeho zařízení k plné spokojenosti.

Na setkání se krátce po 10-té hodině dostavil i Jarda, OK2VLT, který přivezl ukázat zařízení, které klimkovická firma BTV chystá k prodeji pro radioamatéry. Jedná se o zařízení pro pásmo 10 GHz, které je ve stavu, že stačí připojit transceiver a můžete vysílat. Použitá technika zabezpečí bezproblémové fungování.



Samozřejmě, ne pouze frekvencemi nad 10 GHz živ je radioamatér a tak proběhla měření antén a transceiveru i pro nižší pásma, např. 13 cm.



Setkání se vydařilo a tak nezbývá, než se těšit na podzimní termín...