Korutany

Autor: Milan, OK2IMH <viz text >, Téma: Zajímavosti, Vydáno dne: 12. 09. 2013

Tak jsem si vybral svoji letošní druhou dovolenou. Tentokrát s celou rodinkou a hned do hor... vybrali jsme si Korutany v Rakousku, hotel ve výšce skoro 2000m n/m. Vyšlo i hezké počasí, takže se to moc povedlo.

Vyrazili jsem v pondělí ráno směrem na Vídeň a potom dolů na jih směr Graz a Klagenfurt, Gmünd...
Cesta pěkně ubíhala a tak odpoledne kolem 17 hodiny jsme dorazili na počátek "Hochalmstrasse", což není nic jiného, než zpoplatněná cesta na kopec, kde byl náš hotel. Vzhledem k rezervaci ubytování jsem cestu měli zadarmo, ale jinak se platí nějaké to euro (19Eur). Cesta je hodně cílem výletů motorkářů, bylo jich tam jak malých myší.
Cesta je několikrát přerušena semaforem, protože je tak úzká, že si tam dvě auta nevyhnou. Po 14,5 km cesty se dostanete k nejvýše položené přehradní hrázi Rakouska, kde se nachází i zajímavý hotel ve tvaru válce.
Ubytování bylo více než skvělé, začali jsme večeří. Čtyři chody jsme si nechali líbit. Nemělo to chybu...
Na druhý den ráno jsme vyrazili na výlet po okolí. V rámci pobytu jsme dostali "Kärnten Karte",což není nic jiného, než spousta slev nebo lanovek zdarma v celých Korutanech. Tak se podporuje turismus, než lidi ždímat jak hadr...
Vyrazili jsme na horu Görlitzen do výšky 1909m n/m. Autem do Annenheimu, potom kabinkovou lanovkou na mezistanici a odtud sedačkovou lanovkou na vrchol. Vše v rámci "korutanské karty" zadarmo...
Na kopci panovalo nádherné slunečné počasí. Turistů, vzhledem k počátku týdne, nebylo až tak moc, prostě krásný výlet a ještě hezčí rozhled. Je vidět i část hor na slovinské straně (třeba známý Triglav)... Po malém obědě jsme se vrátili dolů a podnikli další výlet, tentokrát po vodě na lodi po Ossiachském jezeře. Opět pohoda, krásné počasí a hlavně klid.... Po 17 hodině jsme přistáli a vyrazili zpátky do hotelu. čekala nás další čtyřchodová večeře a potom tak tmavá noc, že kdyby mi někdo dal facku na chodbě, nevěděl bych komu poděkovat, hi... Noc bez vlivu měst je prostě fantastická...

Další den jsme vyrazili na Reisseckbahn, nejvyšší rakouskou horskou úzkokolejnou železnici. První dva úseky jede lanovka, stoupání je místy 82%, což je fakt dost poznat... Pak přejdete na vláček, který po průjezdu docela dlouhým tunelem vás doveze do výšky 2245m n/m, odkud už pak jdete pěšky na vrcholy v okolí.
Počasí nám vycházelo víc než dobře, takže to byl další krásný výlet... I tady byla přečerpávací elektrárna, využívají své hory docela dost a dobře... Spád vody kolem 1750m, potrubí o průměru kolem 90cm... To už je síla...
Krajinka, resp. hory v okolí byly krásné, počasí slunečné... Hezká procházka a relax ve výškách rakouských alp...
Po návratu do údolí mě překvapilo tažné lano lanovky - po zastavení se vagonek lanovky pohyboval dobrých 40 cm sem a tam, jak lano pružilo. Bylo také dlouhé kolem 700m, tak není divu...
Při návratu jsme navštívili soukromé Porsche muzeum v Gmündu, prošli se po městě a před návratem do hotelu navštvili nejvyšší rakouský vodopád Fallbach, padající z výšky asi 200m. Bylo to velmi zajímavé. Ovšem o tom, že Ferdinand Porsche ukradl koncept Tatře pro vozidlo VW Brouk se tam moc nemluví. Ale po prohraném soudním sporu za to pěkně zaplatil...
Po návratu na hotel opět výtečná večeře a tmavá, tichá noc... Poslední, protože ve čtvrtek ráno jsme odjížděli zase směrem domů...
Výlet na čtyři dny do Korutan byl velmi zajímavý. Sice mi relax trochu kazil jeden zákazník, který mi vytrvale denně volal (kvůli úplným prkotinám, ale je to zákazník, že), ale i tak to bylo osvěžující a velmi zajímavé.
Závěrem dám fotografie z cesty, třeba to i někoho z vás naláká k výletu k naším sousedům...

Pohled do údolí pod naším hotelem...

Hotel, zajímavé řešení...

Poslední úsek cesty k hotelu při pohledu shora...

Výhled na Alpy při cestě na Görlitzen...

Pohled na lanovku na vrcholu Görlitzenu..

Ossiachsee...

Kolem jezera je spousta domečků a ubytování pro turisty...

Městečko Ossiach...

Opět domečky kolem jezera...

Hrad Kornburg...

Pohled na hotel a zásobník vody pro přečerpávací elektrárnu...

Cesta Reisseckbahn - nejvyšší železnice Rakouska - pohled do údolí...

Vláček, který vozí turisty poslední úsek cesty...

Porsche muzeum v Gmündu - dřevěný model, na kterém se vyklepávaly ručně plechy karoserie ...

Nejvyšší rakouský vodopád - Fallbach...

A Ještě jeden pohled na vodopád...