phpRS
Dnešní datum: 17. 11. 2019  Hlavní stránka         Seznam rubrik         Download         Weblinks
NOVINKY
29.01.2017: Tři Studně 2017
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 24. - 26. března 2017. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.

13.06.2015: Přípravy na sítě 5G vrcholí
Objevil jsem v časopise DPS zmínku o technologii pro sítě 5. generace. Jedním z pásem má být i 76GHz pásmo. Výkon "TX hlavy" 25dbm (316mW!) slibuje zvýšení výkonu (budou (jsou) nové součástky!) i pro nás, amatéry. Ve spolupráci s Nokií už je vyvinuté i SDR pro toto pásmo. Ovšem ceny celé technologie jsou pro běžného člověka nedosažitelné. Více najdete na stránkách National Instruments zde.

17.02.2015: Tři Studně 2015
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 17. - 19. dubna 2015. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.

Webmaster
Milan, OK2IMH
mujsuffix@ok2imh.com

Než mi napíšete, uvědomte si, prosím, co je suffix volacího znaku :-)

Komentáře jsou zablokovány pro velký výskyt spamu.

Informace

* HAMRADIO Friedrichshafen 2007

Vydáno dne 25. 06. 2007 (4258 přečtení)

Jak jsem již uvedl, konalo se letos opět tradiční setkání radioamatérů u Bodamského jezera. Jako vždy (u mě také tradičně) trochu komplikace s cestou, ale nakonec se vše podařilo skloubit dohromady a čas na toto setkání se našel.
Takže první tři dny týdne jsem strávil u mateřské firmy poblíž Ulmu školením českých zákazníků a ve čtvrtek jsem už měl čas i na cosi jiného, než práci. Zajel jsem do Niefernu pro nejmenovaného kolegu (OK2ULQ) a vyrazili jsme společně na jih k jezeru. Cestou jsme navštívili Phila, DL2AM, který už nás čekal s připravenými součástkami a po cca dvou hodinách "povinného klábosení" jsme vyrazili dále směrem do Friedrichshafenu. Kolem 18-té hodiny jsme tam byli. Postavit stan, cosi pojíst a třídenní dovolená může začít, hi....

Počasí nebylo nic moc, celý čtvrtek propršel, večer dokonce dorazila bouřka. Po ní se udělala krásná duha, dokonce dvojitá (viz. obrázek). Zase ti kapitalisti museli mít cosi extra, hi !
V pátek ráno jsme vyrazili nakupovat spousty báječných a naprosto potřebných věcí, bez kterých by náš život ztrácel smysl.
Naše první cesta vedla do haly A1, kde byli oficiální prodejci a výrobci HAM techniky. Samozřejmě jsme se podívali na novinky Yaesu, Icomu, Ten Tecu i Kenwoodu. Konečně byl ICOM 7800 vystaven bez skleněného krytu a tak si nejmenovaný kolega mohl sáhnout na knoflík a trošku si zaslintat(viz. foto).
Zašli jsme se mrknout i na firmu Hilberling, která vloni vystavila poprvé svůj transceiver, který zvládá od 1,8 MHz do 146 MHz všechna pásma i druhy provozu. Zde se kolegovi moc to slintání nepovedlo, protože transceiver předváděl zrovna sám majitel firmy a konstruktér, p. Hilberling. Pravděpodobně by z toho nebyl nadšený, hi..

Potom jsme prošli "bleší trh", kde se opět dalo sehnat téměř vše od skalpelu po matrjošku. Mezitím nějaké to radioamatérské smetí. Tak jsme cosi i nakoupili, ať ta eura nemusíme vláčet s sebou zpátky domů...
Protože ale vydržet tři dny na výstavišti jsme si netroufali, zvolili jsme sobotu jako výletní a poznávací den. Loni jsme navštívili muzeum hraběte Zeppelina, letos jsme se vydali podívat lodí do Konstanz čili Kostnice, kde nám kdysi dávno upálili Jana Husa.
Cesta začala v 11:10, cestou do Kostnice byly tři zastávky. Dvě defakto jenom nástupní a jedna přestupní. A tady jsme trochu zazmatkovali, protože jsme vystoupili z lodi. Po chvíli jsem si všiml omylu a tak jsme rychle nastoupili zpátky na loď a jeli tedy opravdu do Konstanz.
Ve městě jsme se podívali na starou radnici, prošli část města a došli ke katedrále, která se tyčí nad město a která nabízí také možnost vyhlídky z věže. To jsme si samozřejmě nenechali ujít a tak po mnoha a mnoha schodech jsme se vyškrábali na první ochoz a potom ještě i na vyšší vyhlídku. Rozhled byl, vzhledem k tomu, že se den předtím vypršelo a vzduch se vyčistil, opravdu nádherný.
Ve městě zrovna slavili 150 let hasičského sboru, tak centrum města (dokonce i přístav) bylo zaplněno historickými hasičskými vozy, spousta hasičů tam hasila žízeň, no prostě sláva veliká.
Obrázky ukazují část přístavu v Kostnici, starou radnici, pohled dovnitř katedrály a pohled na město z její věže. Na dalších fotkách je vidět přístav v Meersburgu, kde jsme si cvičně zkusili vystoupit a nastoupit na loď (už jsme tak zblblí z Windowsů, hi), potom sochu, která hlídá vjezd do přístavu v Kostnici, kolega si dokonce vylezl na hasičský vůz a jedna z fotek ukazuje, že nás zaujalo i cosi jiného, než jen památky. I když ta paní už taky nebyla nejmladší, takže vlastně taky památka. A dobře udržovaná, hi..

Večer kolem 18 hodiny jsme se vrátili do kempu. Nohy sice bolely jako po celodenním "surfování" mezi smetím na bleším trhu, ale zážitky rozhodně lepší, hi.. Večer jsme ještě navštívili kolegy z Brna a Frenštátu a potom už jsme šli spát, protože únava vykonala své...
Ráno v neděli jsme se na chvíli podívali ještě na výstaviště, utratili poslední eura a vydali se na cestu domů. Tedy všichni až na mě...Já musím školit další skupinu zákazníků, tak jsem v DL ještě další týden...
Poslední část fotek ukazuje pohodu v kempu, již zmíněnou dvojitou duhu, letící vzducholoď. V přístavu v Kostnici jsem uviděl loď, která nesla moje jméno, tak jsem se u ní nechal vyfotit. Ani jsem netušil, že jsem tak známý, hi.. Jen v DL to má trochu jiný význam - "der Milan" je totiž název pro Luňáka, tedy dravého opeřence, hi..
A to už je pro tentokrát opravdu vše. Snad vás to naladí optimisticky až tak, že příští rok se přijedete také podívat..

[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Milan, OK2IMH | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.