phpRS
Dnešní datum: 19. 09. 2020  Hlavní stránka         Seznam rubrik         Download         Weblinks  
NOVINKY
29.01.2017: Tři Studně 2017
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 24. - 26. března 2017. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.

13.06.2015: Přípravy na sítě 5G vrcholí
Objevil jsem v časopise DPS zmínku o technologii pro sítě 5. generace. Jedním z pásem má být i 76GHz pásmo. Výkon "TX hlavy" 25dbm (316mW!) slibuje zvýšení výkonu (budou (jsou) nové součástky!) i pro nás, amatéry. Ve spolupráci s Nokií už je vyvinuté i SDR pro toto pásmo. Ovšem ceny celé technologie jsou pro běžného člověka nedosažitelné. Více najdete na stránkách National Instruments zde.

17.02.2015: Tři Studně 2015
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 17. - 19. dubna 2015. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.


Webmaster
Milan, OK2IMH
mujsuffix@ok2imh.com

Než mi napíšete, uvědomte si, prosím, co je suffix volacího znaku :-)

Komentáře jsou zablokovány pro velký výskyt spamu.



Technika

* Rozšíření Tx pro FT60E

Vydáno dne 05. 08. 2007 (5615 přečtení)

Přišel za mnou soused radioamatér a že potřebuje rozšířit vysílací rozsah FT60-ky i mimo ama pásmo. Nutně potřebuje komunikovat v pásmu PMR...
Tak mi nezbylo, než, s pomocí internetu, se do toho pustit.
Celá úprava je poměrně jednoduchá, ale pár drobností je přece jenom důležitých....

Je třeba rozebrat stanici tak, abychom se dostali na desku plošného spoje, na které jsou m.j. i tlačítka klávesnice zmíněné stanice.
Je dobré nejdříve uvolnit pérový klips, který umožňuje nosit staničku např. za opaskem. Potom vyndáme baterii, pod ní jsou vidět dva lesklé křížové šroubky v dolní části stanice a dva tmavé křížové šroubky v horní části. Všechny čtyři vyšroubujeme ven. Potom mírným tahem sundáme knoflík ovládání hlasitosti, ladění a squelche. Kolem hřídelek je gumové kulaté těsnění, které také opatrně vyjmeme. Pod tímto těsněním uvidíme matice, které drží uvedené ovládací prvky v umělohmotném tělese stanice. Obě pomocí šroubováčku vyšroubujeme ven. Není to příliš složité a také to jde poměrně lehce. Nezapomeňte sundat anténu. Anténní konektor není třeba šroubovat z těla stanice ven !! Tím je stanice připravena k rozebrání.
Mírným tlakem zespodu na krabičku oddělíme kryt od vlastní stanice a položíme si ho bokem. Tak se dostaneme k plošnému spoji, v jehož dolní části je klávesnice. Těsně nad pravou horní klávesou (při pohledu zepředu) jsou dva odpory, které je třeba odstranit, aby stanice vysílala i mimo AMA pásmo. Odpory mají označení ve schematu R1164 a R1166. Odpor R1164 už obvykle není na svém místě, tak je třeba ještě odstranit ten druhý. Opatrně ho páječkou odstraníme. POZOR ! Odpor je opravdu velice malý, je třeba pracovat velmi opatrně. Samozřejmostí je použití páječky s uzeměným hrotem, aby nemohlo dojít k ohrožení staničky statickou elektřinou. Po odpájení odporu(ů) je úprava hotová a je třeba stanici zase poskládat dohromady.
Po složení je třeba provést reset stanice, aby změna vstoupila v platnost. To provedeme tak, že při stisknutém tlačítku T-CALL (hned pod PTT) zapneme stanici a tím je vše hotové. Stanice je nyní schopna vysílat v rozsahu 137 - 174 MHz a 420 - 470 MHz. ARS (automatic repeater shift = automatická volba odskoku pro převaděč) zůstáva ve funkci, jenom přijdete o své naprogramované paměti, což je jakási malá daň za získané rozšíření.
Jenom upozorňuji, že za provedenou úpravu jste si zodpovědni sami a v žádném případě nemohu přejímat zodpovědnost za to, že si něco zničíte.





Poloha potřebných odporů na DPS









PS (18.8.2007): Předělával jsem i stanici, která měla odpory R1164 i R1166 osazené a chyběl odpor R1165, který je umístěn pod R1164. Odpájel jsem odpor 1166 a stanice je odblokovaná, vysílá i mimo ama pásmo, přijímač se rozšíří od 108 MHz do 999 ? MHz. V leteckém pásmu je možný příjem AM, vysílání v let. pásmu je samozřejmě zablokované.

[Akt. známka: 1,20 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Milan, OK2IMH | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek


Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.