phpRS
Dnešní datum: 20. 11. 2019  Hlavní stránka         Seznam rubrik         Download         Weblinks
NOVINKY
29.01.2017: Tři Studně 2017
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 24. - 26. března 2017. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.

13.06.2015: Přípravy na sítě 5G vrcholí
Objevil jsem v časopise DPS zmínku o technologii pro sítě 5. generace. Jedním z pásem má být i 76GHz pásmo. Výkon "TX hlavy" 25dbm (316mW!) slibuje zvýšení výkonu (budou (jsou) nové součástky!) i pro nás, amatéry. Ve spolupráci s Nokií už je vyvinuté i SDR pro toto pásmo. Ovšem ceny celé technologie jsou pro běžného člověka nedosažitelné. Více najdete na stránkách National Instruments zde.

17.02.2015: Tři Studně 2015
Pravidelný seminář EME a mikrovlnné techniky se koná opět na tradičním místě na Třech Studnách ve dnech 17. - 19. dubna 2015. Návrh programu najdete na stránkách VHF klubu zde.

Webmaster
Milan, OK2IMH
mujsuffix@ok2imh.com

Než mi napíšete, uvědomte si, prosím, co je suffix volacího znaku :-)

Komentáře jsou zablokovány pro velký výskyt spamu.

Zajímavosti

* Sweden 2012, part 1 - Stockholm, Särna

Vydáno dne 28. 07. 2012 (3874 přečtení)

Dovolená je třeba. To jsem si plně uvědomil po několika letech, kdy jsem ji hodně zanedbával. Takže polní den sem, polní den tam - relax je důležitější!
Proto jsem se synem vyrazil na sever, za krásnou přírodou a za zážitky na cestách. Pánská jízda, protože, když se řeklo "bez bab", tož bez bab :-) !

Cesta začala v pondělí ráno kolem třetí hodiny, vstát, posnídat a vyrazit na vlak do Prahy. Autem se mi teda vůbec nechtělo, mám řízení plné zuby za celý rok a vlakem jsem do Prahy nejel nejmíň 15 let...
Z hlavního nádraží jede přímá linka na Ruzyni, takže "čmeláka A319" jsme stihli v pohodě a bez stresu na silnicích. Těšil jsem se, že bude za kniplem nejmenovaný kapitán Rasťo, leč ten prý lítá kamsi jinam, tak jsme se museli spokojit s jiným pilotem. Ale asi taky už lítá nějakou chvíli, proto jsme ve Stockholmu byli načas :-).
Cesta z Arlandy (letiště) do centra byla velmi, velmi rychlá. Arlanda express jezdí 205km/h, je to ale natolik tichý a pohodlný vlak, že si toho zpočátku ani nevšimnete. Cena za jednu osobu ca 26 Eur nebo za dvě 28 Euro není nejmenší, ale pěšky by to bylo horší :-).
V centru jsme zaparkovali v hotelu hned u nádraží Stockholm central a vyrazili do města. Vzhledem k tomu, že jsem tam byl naposledy v dubnu, nedělalo mi problém ukázat synovi centrum a jeho blízké okolí. Ještě jsem nezapoměl, kde co je :-). Také jsme měli víc času a mohli pojezdit na lodi kolem centrálního ostrova, navštívit přilehlé ostrůvky a podívat se do muzeí.

Loď Vasa, pojmenovaná po vládnoucí dynastii...

Ještě jednou Vasa...

Jedna z nejzajímavějších návštěv byla ve "Vasa museet" - je tam vystavena loď, která se potopila v roce 1628 a v roce 1956 byla vyzvednuta ze dna Baltu. Celé se to tenkrát seběhlo tak, že již postavená loď byla na přání krále doplněna o další palubu s děly, což ale vedlo ke ztrátě stability a tak v silném větru se loď naklonila natolik, že se potopila nedlouho po svém vyplutí na moře. Díky tomu, že v Baltu je nepříznivé prostředí pro bakterie, které likvidují dřevo, loď vydržela těch více než 300let bez závažného poškození. Po vytažení se zhruba 30 let restaurovala, byla rozebrána na díly, vyčištěna a naimpregnována. Někdy počátkem 90-tých let potom byla umístěna do klimatizované budovy, kde je k vidění do dneška. V muzeu jsou průvodci, kteří zvládají mnoho jazyků. Já jsem si po letech vybral ruského mluvčího. Kupodivu jsem jazyk okupantů nezapoměl a tak jsem měl zasvěcený výklad spolu s osvěžením školních znalostí.
Procházky po parcích a následná návštěva královského paláce spojená s přehlídkou (výměnou) královské gardy patřila také k velmi zajímavým zážitkům. V gardě slouží i ženy, takže je to pohled nejen zajímavý, ale občas i hezký :-)!
Za 10 Euro je ke koupi jízdenka na loď na celý den, můžete pak jezdit z ostrůvku na ostrůvek a nebo se jen tak vozit, když už vás bolí nohy. Obojí jsme vyzkoušeli...

Touto lodí se povozíte kolem centrálního ostrova

Stráž královského paláce tvoří i ženy..

Na nábřeží jsme si dali lehkou svačinku (hot-dog za 30SEK) a ejhle - ve stánku prodával Srb... na obědě jsme zase potkali polskou servírku (ti Poláci jsou taky všude :-) )... prostě ani na severu nejste mezi cizáky :-)... Akorát teda ceny jsou tam poněkud jiné než tu. Ne nominálně, pizzu si dáte za 115 korun, ale těch jejich. Takže je to skoro třikrát tolik jak u nás. Prostě koruna jak koruna, jenom ten kurs tam dělá neplechu :D!
Tady je pár obrázků z centra města:

Výhled z okna hotelového pokoje - Kostel svaté Kláry...

Parlament...

Parlament v čelním pohledu...

Stockholm...

David a Goliáš - Costa Fortuna ve srovnání s motorovým člunem...

Kotviště vyhlídkových lodí, v pozadí královský palác...

Stockholmské nábřeží...

Stockholm...

Pozdě odpoledne druhý den jsme sedli do vlaku a vyrazili na 300km cestu za mým kamarádem Hans Erikem... Cesta vlakem byla velmi zajímavá, přeci jen ty jejich jezdí dost rychle a hlavně tiše, bez klepání kol apod. Vše je dokonale odhlučněno. Za svých 750SEK se ve dvou dostanete 300km dostanete tam, kam potřebujete...
Tak se stalo a kamarád nás vyzvedl ve městě Mora.
Po přespání jsme hned další den vyrazili do města Särna, které leží u hranic s Norskem a kde se poblíž nachází nejvyšší švédský vodopád. Jeho výška je 93 metrů. Příchod k němu je přes národní park, takže zážitků mnoho, příroda je tam fakt moc krásná.
zajímavostí jsou dřevěné chatky, které jsou k dispozici všem v případě nepřízně počasí. prostě vejdete dovnitř, můžete si zatopit, je-li zima. Jen po sobě uklidíte a jdete dál. Takové chatky jsou někdy i třeba co 10km, takže třeba v zimě to může mnohým velmi pomoci. u dveří bývá malá pokladnička, kam příchozí dají nějaké drobáky správcům na údržbu. U nás by to dlouho nevydrželo, tam jsou lidi v tomto směru pořád ještě v pořádku. Asi to bude i tím, že zima je tam fakt krutá a lidská soudržnost je tam tím pádem větší, než tady...

Nejvyšší švédský vodopád...

Procházka lesem...

Kostel s přilehlým hřbitovem, Särna...

K večeři jsme tam měli uzeného pstruha, kterého chytil a vyudil soused mého kamaráda Hans. Lososovité ryby, zvláště takto dobře připravené, můžu v jakémkoliv množství. My jsme se mu odměnili zase zážitkem s českou slivovicí, kterou si moc pochvaloval. Půl litru zmizelo velmi rychle, však jsme na něj byli čtyři, hi!
Prostě družba, jak má být, hi, hi...
V dalším článečku potom poodhalím naše kulturní vyžití ve Skattungbynu a nezapomenutelný koncert místní revivalové skupiny P-Floyd...
Prostě nejen vysíláním živ je radioamatér...

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Milan, OK2IMH | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.